Monday, April 19, 2010


Ari ni Hectic ckit.........pagi keluar gi photostat. Dapat call mak Qaisara nak minta tolong jaga Qaisara.....EEEE bestnye.........tapi tak dapat nak terima sbb ari ni byk hal nak buat. Esok boleh le.........janji nak jaga esok dan seterusnya minggu ni . Pihak nursery suruh jaga sendiri anak-anak yang kena demam campak ni selama 2 minggu. Dia dah jaga seminggu. Takpe la lagi seminggu saya yang jaga. Lagi pun I memang sayang qaisara ni. Budak baik dan comel.
             Lepas to gi jumpa En. Razali di PPD , selesaikan hal sekolah Aiman dan dia punya Elaun Oku. Walaupun dah daftar masa umur 2 tahun tapi baru tahun lepas daftarkan anak ke PDK Putrajaya. Tak kisahlah sbb saya ada kerja tetap sebagai peniaga goreng pisang kat tepi jalan di Sg. Chua.  Masa tu saya hantar anak ke pusat asuhan biasa masa tu kena bayar rm150. Kalau hantar ke PDK boleh dapat Rm 150. Sekarang ni tempat tu dah naikkan ke RM250 ikut baucer kerajaan. Tapi masa tu tak ada rasa kekurangan sebab ada kerja dan anak pun masih sekolah rendah.
             Tapi sekarang ni memang rasa tak cukup sebab di Putrajaya ni mana nak buka gerai lagi . ........maklumlah dah 6/6 semuanya sekolah dari pra , rendah , menengah dan terbaru dah duduk asrama. Tapi Alhamdulillah saya selalu minta pada Allah semoga diberi rezeki yang halal dan mencukupi.
             Pastu gi keluar duit biasiswa anak no.2. Hari ni dia sakit mata so pastu kitorang gi klinik lah..........Bayangkan jam 10.30 daftar no.740,menunggu sampai jam 1 pm baru no.540. Jam 1-2 dia rehat masa tu baru nak umumkan so kitaorang pun baliklah..........dah solat dan makan anak2 sekolah rendah balik dan keluar semula jam 2.00 utk sekolah KAFA. Cikgu minta duit pun terpaksa tangguh dulu.......mana nak cekau duit tu? >>>>>bulan April and Mac ni I tak jaga budak sebab Qaisara dah pindah dan Mak Damia dah bersalin, so no income from that side.
            For the time being, I took order to repair their(customers) jeans and so whateverlah...Pastu kena lak tunggu anak yang sorang lagi balik dr sekolah kul 3 lebih. Pastu tu terus drive ke klinik. Tengok no dah sampai 750. Saya scan balik tapi tak de panggilan juge........masa tu saya ditegur mak Harith(mak anak jagaan saya lepas balik sekolah)/ nombornye 966. Saya tunggu sampai no. 966 tak di panggil juga.dah kul 4.20pm. Mak Harith dah gi Farmasi............saya jumpa kaunter depan pule dan dia suruh bagitau kat doktor bilik 4. Saya buat cam tu dan tunggu giliran.........pastu nombor pun naik.........Oh ye sebenarnya sblm tu saya dah dua kali tell the nurse bhgn scan tu yang no. saya tak naik tapi dia asyik suruh tunggu nombor naik.......dari 750 sampai 966 saya tunggu mana nombor nak naik kalau doktor tak tau pun nombor tu ada tertinggal. Saya ingat, kalau tunggu bodo terus camtu memang saampai ke malam le jawabnya..........
              Renungan untuk semua.........jangan ditunggu buah yang tak gugur. Do something........../ react. 2nd thing, Jangan malu bertanya atau takut dimarahi kerana bertanya........3rd thing, Jika asyik mendapat jawapan yang sama dari orang yang sama...........tukarlah direction .......tanya orang yang lain dan di bahagian yang lain pula. Insya Allah anda akan berjaya kerana kita memang tak tahu dan dapat menjangka rezeki itu akan datang dari arah mana............Kalau anda membaca kisah ini hingga ke akhirnya..........anda pasti akan faham akan mesejnya. Wassalam.

1 comment:

  1. oppppppppppsssssss ada tersilap taip tu.....bulan APRIL dan Mei yang sebenarnya

    ReplyDelete